آموزش فلش و اکشن اسکریپت

معرفی منابع اکشن اسکریپت و فلش و آموزش کار با فلش

آموزش فلش و اکشن اسکریپت

معرفی منابع اکشن اسکریپت و فلش و آموزش کار با فلش

آموزش مدل سازی تایپ اتوماتیک متن

برای دیدن آموزش ادامه مطلب را کلیک کنید .

پیش نمایش :

برای اینکه بدانید قبل از نوشتن کد ، چه کارهایی باید انجام دهید ، روی لینک زیر کلیک کرده و فیلم آموزشی را ببینید ، بعد از دیدن این فیلم و انجام دادن کارهایی که درون آن توضیح داده شده است ، به توضیح کد ها می پردازیم . پس روی لینک زیر کلیک کنید :


برای دیدن آموزش اینجا کلیک کنید


حال به توضیح کد می پردازیم :

کد این برنامه به شرح زیر است که باید آن را در پنل actions همانطور که در آخر فیلم آموزشی گفته شد ، کپی کنید ، .



var i:Number = 0;

var myMessage:String = "Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. \n\nIt has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.";

function autoWrite():Void {
    if (i<=myMessage.length) {
        My_text.text = myMessage.substr(0, i)+"█";
        i = i+1;
    } else {
        clearInterval(writingInterval);
    }
}

var writingInterval:Number = setInterval(autoWrite, 22);
رنگ زرد : در خط اول یک متغیر به نام i ایجاد کردیم .
در خط دوم یک متغیر به نام myMessage و از نوع string ، رشته ای ایجاد کردیم و متن مورد نظر خودمان را توی آن نوشتیم .

رنگ سبز : در خط اول این کد یک تابع با نام autoWrite ایجاد کردیم ، حال به شرح کد های این تابع می پردازیم :
در این تابع کد :
My_text.text = myMessage.substr(0, i)+"█";
را می بینیم ، این کد به برنامه می گوید که ، textBox ی را که ایجاد کردیم ، را مساوی قرار بده با : از کاراکتر 0 ام متنمان تا کاراکتر i ام ، به اضافه ی یک مربع .
در واقع متد substr از کاراکتر i ام تا کاراکتر j ام یک متن را بر می گرداند . و سپس ما به متغیر i یک واحد اضافه می کنیم ، تا در اجراهای بعدی تابع یک کاراکتر به text box ما اضافه شود .
در خط بعدی ما دستور else را داریم ، این دستور به تابع می گوید که ، وقتی i برابر با تعداد کاراکتر های متن مورد نظر شد ، متد ، setInterval را خنثی کن. نام متغیری که درون آن قرار گرفته ، writingInterval است .

رنگ آبی : در انجا یک متغیر با نام writingInterval تعریف کرده ایم که از نوع عددی است ، سپس آن را برابر با متد setiInterval قرار دادیم ، این متد دو آرگومان دارد ، آرگومان اول ، نام تابعی که می خواهیم فراخوانی شود است و آرگومان دوم  زمان فراخوانی است ، به میلی ثانیه .
در واقع این متد یک تابع را ، مثلا هر 200 میلی ثانیه فراخوانی می کند .
var writingInterval:Number = setInterval(زمان, نام تابع)
خب دوستان این آموزش هم تمام شد ، آن را اجرا کنید و لذت ببرید .
با ذکر یک صلوات .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد