فلسفه بافی :
رویدادها چیزهایی هستند که یک شی می تواند نسبت به آن واکنش نشان دهد . به عنوان مثال کافی است که شما سر دوستتان داد بکشید تا او سرش را به سمت شما برگرداند . یا اینکه دوستتان علی را در زمان قدم زدن به سمت راست بکشید تا جهت او به سمت راست تغییر کند . این مسئله در اکشن اسکریپت نیز بدون تغییر است . رویداد ها نیز یک اتفاق را نشان می دهند و با ورودی کاربر مانند کلیک ماوس یا فشردن یک کلید روی صفحه کلید فعال می شوند یا خود فلش پلیر آنها را فعال می کند . در مورد فلش پلیر ، اغلب رویدادها وابسته به زمان هستند مانند یک تایمر داخلی یا حرکت عقربه نمایش روی فریم ها . به دلیل این استقلال از فاکتور های خارجی ، پاسخ به یک رویداد (که اداره رویداد یا event handling نامیده می شود)نیازمند یک شی اضافه است .
عملکرد آن همانند فیزیک است : برای هر عملی(رویداد) یک عکس العمل (اداره رویداد) وجود دارد .
اکنون می خواهیم اندکی دقیقتر به این مسئله بپردازیم .
اداره رویداد در اکشن اسکریپت 3 نیازمند یک نمونه از کلاس Event یا یکی از مشتقات آن مانند :
MouseEvent ، ScrollEvent ، TimerEvent یا دیگر موارد لیست شده درون قسمت در فلش .
اداره کردن واقعی توسط یک تابع دلخواه انجام می شود که کار مورد نظر شما را در زمان اتفاق افتادن یک رویداد انجام می دهد .
اگر از فلسفه بافی های بالا که کمی گیج کننده به نظر می رسند ، چیزی سر در نیاوردید به هیج وجه نا امید نشوید ، اینها فقط توضیح تئوری می باشند ، توضیح خلاصه شده را در زیر بخوانید :
به طور مثال : ما می خواهیم در فلش ، وقتی روی یک دکمه کلیک شود ، یک پیغام ، در پنجره ی output نمایش داده شود ، پس ابتدا شما باید بدانید که چگونه یک دکمه ایجاد کنید :